Brioşe cu afine (fără făină/zahăr)

Reţeta de brioşe fără făină şi zahăr este similară celei de negresă, excepţie făcând fructele pe care le-am folosit la îndulcit şi aroma (brioşele le-am făcut fără cacao, cu aromă de vanilie).  Au ieşit foarte gustoase, parfumate şi arătoase, chiar dacă nu au crescut prea mult.

Ingrediente (pentru 10 brioşe mici):

  • 4 felii de pepene galben mic (preferabil cantalup, ceilalţi nu prea sunt dulci, nici parfumaţi)
  • 1 banană bine coaptă (sau încă o felie de pepene)
  • 2 linguri merişoare uscate
  • 1 bucată medie de ghimbir, dată pe răzătoare
  • 100 g unt
  • 2 ouă
  • 1,5 linguriţe praf de copt
  • aproximativ 1/2 pahar făină de cocos sau de migdale (eu le-am combinat)
  • o ceşcuţă de afine proaspete sau congelate
  • 1 fiolă esenţă de vanilie

Preparare:

Feliile de pepene, banana şi merişoarele se pun în blender şi se amestecă bine, până obţineţi un piure. Pentru că pepenele galben are destul de multă apă, eu am pus piureul obţinut într-o cratiţă cu o lingură de unt, am adăugat şi ghimbirul ras şi am dat amestecul la fiert la foc mic, până a scăzut şi a început să devină uşor gelatinos. Am lăsat amestecul la răcit.

Notă: puteţi folosi alte combinaţii de fructe, de exemplu, curmale sau smochine cu banane / mere / pere / ananas. În funcţie de cantitatea de fructe, consistenţa aluatului se poate regla adăugând făină de cocos / nuci măcinate / făină de migdale / fulgi de cocos.

Untul (la temperatura camerei) l-am bătut la mixer, cu praful de copt şi puţină făină de cocos. Am adăugat câte un ou şi am bătut în continuare. Am adăugat treptat şi făina. Peste amestecul rezultat am adăugat piureul de fructe şi am mixat bine. La final am adăugat şi fiola de esenţă de vanilie (p.s. aveţi grijă ce fel de esenţe cumpăraţi, cele mai multe conţin coloranţi, E1520, ulei de floarea-soarelui; puteţi înlocui cu păstăi de vanilie).

Dacă, în acest moment, amestecul pare prea subţire (ar trebui să aibă consistenţa unei budinci, să nu curgă), puteţi să mai adăugaţi puţină făină.

Pregătiţi 10 forme de brioşe tapetate cu hârtie şi  unse cu unt sau ulei. Distribuiţi în mod egal amestecul în fiecare formă. Dacă sunt forme mari, se vor umple cam până la jumătate.

În fiecare formă, adăugaţi 3-4 afine şi împingeţi-le către mijlocul aluatului. Daţi brioşele la copt cam 30-35 de minute, în cuptorul preîncălzit (eu îl încălzesc la 160 grade timp de 10-15 minute, apoi cresc temperatura la 180 de grade înainte de a pune brioşele în cuptor).

Brioşele ies puţin crocante la exterior şi moi la interior, din cauza pastei de fructe.

 

 

 

Lasă un răspuns

